یبوست چیست؟

بررسی مقالات پزشکی

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

یبوست چیست؟

۳۰۸ بازديد
یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا این که عبور آن‌ها طاقت فرسا است . مدفوع اکثر اوقات دشوار و کم آب است . نشانه ها دیگر ممکن است شامل دل درد , نفخ و شم نظیر این که فرد به طور کامل از تلاش روده عبور نکرده باشد . عوارض ناشی از یبوست ممکن است شامل بواسیر , شقاق مقعد یا این که انقباض مدفوع باشد . فرکانس ارگانیک جنبش روده در بزرگسالان فی مابین سه نفر در روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزمره سه عدد چهار حرکت روده دارند , در حالی که خردسال ها خردسال معمولاً دو تا سه در روز دارا‌هستند .


یبوست دلایل متعددی دارااست . علل شایع دربرگیرنده حرکت آرام مدفوع در روده بزرگ , سندرم روده تحریک پذیر و اختلالات کف لگن است . بیماریهای مربوط به بیماری مشتمل بر کم کاری تیروئید , دیابت , بیماری پارکینسون , بیماری سلیاک , آلرژی به گلوتن غیر سلیاک , سرطان روده بزرگ , دیورتیکولیت و بیماری التهابی روده است .


داروهای مربوط به یبوست دربرگیرنده مواد افیونی , آنتی اسیدهای خاص , مسدود کننده کانال کلسیم و ضد کلرژیکها هستند . از دربین اشخاصی که مواد مخدر مصرف می‌کنند , حدود 90 % مبتلا یبوست می گردند . یبوست در خصوص کاهش وزن یا این که کم خونی بیشتر نگران کننده است , خون در مدفوع موجود است , سوابق بیماری التهابی روده یا این که سرطان روده بزرگ در خانواده یک شخص وجود دارد , یا این که در هر کس پیرتر است آغاز جدیدی است .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.