لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

بررسی مقالات پزشکی

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

لیزر کیوسوئیچ چیست ؟

۷,۰۲۲ بازديد





یک لیزر با کیفیت (کیوسوئیچ) یک لیزر تقریبا تهاجمی است که باعث ایجاد نور پرتوی پالس با شدت بالا می شود. پالس های پرتوی لیزر کیوسوئیچ فقط یک میلیاردم ثانیه طول می کشد. 1 انرژی حاصل از لیزر Q تغییر یافته در پالس های بسیار قدرتمند متمرکز می شود.

 

دستگاه لیزر کیوسوئیچ قادر به خرد کردن قطعات ریز رنگدانه یا جوهر ، تولید کلاژن یا از بین بردن قارچ هستند. از آنجا که تماس آنها با پوست کمتر از لیزرهای دیگر است ، لیزرهای کیوسوئیچ به دلیل آسیب رساندن به بافت اطراف و ایجاد ناخواسته شناخته نمی شوند. اثرات جانبی.

 

برای از بین بردن تتو و لک ها خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ اولویت محسوب میگردد

با استفاده از فناوری پیشرفته ، لیزرهای کیوسوئیچ برای بسیاری از شرایط از جمله موارد زیر استفاده می شوند:

 

    برداشتن خال کوبی

    درمان انیکومیکوز (قارچ ناخن پا) 3

    لکه های سنی

    لکه های آفتاب

    شناسنامه

    برچسب ها

    خال

    رگه های عنکبوتی

    نقاط کافه-آو-لایت

    Telangiectasia4

    آنژیوما

    لکه های شراب بندری

    جوان سازی پوست

 

انواع لیزر کیوسوییچ


انواع مختلفی از لیزرهای کیوسوئیچ وجود دارد. میله های بلوری داخل لیزرها لیزرها را از هم متمایز می کنند. میله ها به لیزرهای کیوسوئیچ اجازه می دهند طول موج های مختلفی تولید کنند. این طول موج های متغیر مشخص می کنند که لیزر کیوسوئیچ برای چه چیزی استفاده خواهد شد.

 

برخی از لیزرهای کیوسوئیچ عبارتند از:

 

    کیوسوئیچ Nd: YAG از لیزر بیشتر برای جوان سازی پوست بدون زخم ، زخم های تیره ، نشانه های قهوه ای استفاده می شود .6 به دلیل توانایی آن در از بین بردن طیف گسترده ای از رنگ های خال کوبی شناخته شده است.

    از لیزر روبی برای از بین بردن رنگهای نادر تاتو مانند سبز لیموترش و آسمان آبی استفاده می شود

    Alexandrite Laser برای لکه های قهوه ای ، لکه های خورشید ، زخم های تیره ، نشان های قهوه ای ، ملاسما و توانایی آن در از بین بردن خال کوبی های جوهر سیاه و رنگ های نادر خال کوبی مانند آهک سبز و آبی آبی استفاده می شود.

 

در حالی که هر بیمار متفاوت است ، هر تاتو که تحت عمل جراحی قرار دارد متفاوت است. طول موج های مختلف لیزر برای از بین بردن رنگ های مختلف جوهر تاتو لازم است.

فرآیند برداشتن تاتو با دستگاه لیزر کیوسوئیچ

 

برداشتن خال کوبی با لیزر تنها روشی است که برای از بین بردن خال کوبی بدون ایجاد زخم ثابت شده است. برای از بین بردن خال کوبی ، لیزر کیوسوئیچ روی خال کوبی پالس می شود و انرژی سبک خود را به سمت جوهر هدایت می کند. انرژی توسط ذرات جوهر جذب می شود و سپس در قطعات ریز خرد می شوند.

یکی از روش هایی که در مراکز تاتو و همچنین کلینیک ها استفاده میشود خرید دستگاه لیزر کیوسوئیچ میباشد که به وسیله آن اقدام به حذف تتو میکنند

 

در روزهای بعد از عمل لیزر ، سیستم ایمنی بدن ذرات جوهر خرد شده را از بین می برد و باعث از بین رفتن خال کوبی می شود. 10) با درمان های بیشتر ، جوهر های بیشتری خرد می شوند و پوست خال خال خال خال نمی شود.

 

فقط لیزرهای کیوسوئیچ قادر به تولید مقدار انرژی برای از بین بردن هر دو خال کوبی تیره و روشن بدون ایجاد زخم هستند.

چگونه می‌توان با کمک دستگاه لیزر کیوسوئیچ لک‌های صورت را درمان کرد؟

 

رهایی از لک های پوستی با استفاده از لیزر کیوسوئیچ 

لک‌های روی پوست می‌توانند منشأهای مختلفی داشته باشند و ممکن است به دلایل گوناگونی مانند عوامل هورمونی، سن، ارث، دوران بارداری، مصرف دارو، حادثه، بیماری، نور خورشید و اشعه فرابنفش ایجاد شوند. البته ظاهر و رنگ لک‌ها با هم تفاوت دارند. در مواردی حتی لک جوش‌ها در برخی افراد از بین نمی‌رود و در طولانی‌مدت و زیاد شدن تعداد لک‌ها ظاهر ناخوشایندی به خود می‌گیرند. هر لکی روی صورت حتی به شکل کک و مک می‌تواند آزاردهنده باشد.

خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری روش‌هایی برای رفع عارضه لک صورت ایجاد شده است که یکی از این راه‌ها استفاده از لیزر است. این روش یکی از نتیجه‌بخش‌ترین روش‌ها برای درمان لک صورت است. به طور معمول، بیشتر افراد حتی با یک جلسه درمان می‌توانند نتیجه خوبی بگیرند.

لیزر در واقع تاباندن انرژی با طول موجی خاص است که به وسیله رنگ‌دانه‌های روی پوست جذب می‌شود. میزان قدرت لیزر را می‌توان بسته به نیاز پوست بیمار تنظیم کرد.

 

تمام افراد در هر سن و با هر نوع پوستی که از سلامت نسبی برخوردار باشند، می‌توانند لک‌های صورت خود را با لیزر از بین ببرند، البته به‌جز افراد با پوست تیره که بهتر است روش دیگری را برای این کار انتخاب کنند.

افرادی که قصد انجام این شیوه را دارند، باید از قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید خودداری و مخصوصاً از برنزه کردن پرهیز کنند.

پس از انجام این عمل، ابتدا رنگ پوست تشدید می‌شود و مناطق تحت لیزر با دستگاه لیزر کیوسوئیچ به طور خفیف متورم و گاهی دچار کبودی می‌شوند. این علائم یک هفته بعد از بین می‌روند. لیزر کمی احساس سوزش در فرد ایجاد می‌کند، ولی برای این شیوه به بی‌حسی نیاز نیست. لکه‌های روی پوست ممکن است چند روز تا یک هفته پس از لیزر Q switched موجب ناراحتی بیمار شوند، ولی این عمل هیچ عوارض خاصی ندارد و اگر هم عوارضی ایجاد شوند موقتی هستند و هیچ تأثیری در نتیجه عمل نخواهند داشت. افرادی که پوست حساس دارند، ۳۰ دقیقه پیش از لیزر می‌توانند کرم بی‌حسی بزنند.

پس از لیزر با دستگاه لیزر کیوسوئیچ، پوست تحت درمان را با آب ولرم و صابون بشویید و آن را آرام خشک کنید. سپس کرم مرطوب‌کننده روی پوست خود بمالید. استفاده از کرم ضدآفتاب، قرار نگرفتن در معرض نور خورشید تا حد امکان و خودداری از ورزش از کارهایی هستند که باید پس از لیزر مد نظر داشته باشید.

Mahanmed.com

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.